• Досягнення інституту у 2024/2025 н.р.

Досягнення інституту у 2024/2025 н.р.

 

  • Робота навчально-наукового інституту «Каразінський банківський інститут» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна в 2024/2025 навчальному році була спрямована на вирішення завдань, визначених Стратегічними цілями та намірами Каразінського університету до 2030 року.

     

    1. Забезпечувалася робота щодо підвищення якості освітньої діяльності за кожним освітнім рівнем шляхом:
    • реалізації оновлених ОПП та навчальних планів зі спеціальностей 071 Облік та оподаткування, 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, 073 Менеджмент, 122 Комп’ютерні науки за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти, 125 Кібербезпека та захист інформації за першим (бакалаврським ) рівнем освіти та нової  ОПП зі спеціальності  09 Середня освіта (Інформатика) за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти;
    • реалізації ОНП зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти;
    • реалізації освітньо-професійної програми «Фінансові технології та банківський менеджмент», спеціальності 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, та освітньо-професійної програми «Менеджмент організацій та адміністрування», спеціальності 073 Менеджмент для іноземних студентів англійською мовою;
    • організації навчання за дуальною формою здобуття вищої освіти в Інституті за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа. Страхування та фондовий ринок» для здобувачів першого (бакалаврського): у відповідності до договору з АТ Укрсиббанк та на підставі конкурсного відбору 2 студентів інституту отримали можливість навчатись  за дуальною формою освіти;
    • підвищення рівня знань іноземної мови й покращення мовних компетентностей професорсько-викладацького складу та здобувачів вищої освіти для отримання міжнародних мовних сертифікатів рівня В1, В2 та С1: НПП кафедри менеджменту, бізнесу та професійних комунікацій отримано сертифікатів рівня С1;
    • розвитку стратегічного партнерства та міжнародних зв’язків інституту з іноземними суб’єктами як інструменту підвищення якості освіти та досліджень: реалізація академічної мобільності та стажування викладачів та студентів інституту за програмами Еразмус+ та DAAD, підписання договору про програму подвійного диплому із Балтійською Міжнародною Академією, Латвія (Baltic International Academy) за ОП “Фінансові технології та банківський менеджмент”, залучення 2 іноземних науковців до проведення занять в рамках освітнього процесу;
    • покращення позицій інституту: 15 викладачів інституту підвищили кількість досягнень у професійної діяльності (у відповідності до Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності), 62% НПП інституту збільшили рейтингові показники своєї науково-методичної діяльності за оцінкою роботи університету і інституту;
    • оптимізації структури кафедр та забезпечення дотримання науково-педагогічними працівниками інституту відповідності освітній та/або професійній кваліфікації згідно з ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності: за результатами самоаналізу наукової та професійної активності виконується 4 вимоги – 12 % НПП, 5 вимог – 17 % НПП, 6 вимог – 19 % НПП, 7 вимог і більше – 52 % НПП;
    • підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників: було охоплено 43 науково-педагогічних працівники, які взяли участь у 249 тренінгах, семінарах, стажуваннях, курсах підвищення кваліфікації у межах держави так та на міжнародних заходах, що підтверджено сертифікатами, НПП кафедри банківського бізнесу та фінансових технологій продовжено роботу над дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук, 2 науково-педагогічних працівника отримали звання професора;
    • сприяння подальшому розвитку та підвищенню ефективності практичної складової  освітнього процесу: укладено 28 договір про порозуміння та співробітництво із роботодавцями та профільними професійними організаціями з метою забезпечення проведення практик здобувачів вищої освіти на виробництві, відповідно до їх потреб та вимог програм практичної підготовки;
    • розширення співпраці з випускниками інституту та стейкголдерами: на кожному етапі освітнього процесу відбувалося залучення фахівців, що надавало можливості пов’язати теоретичні знання з практичною підготовкою – продовжено досвід співпраці з роботодавцями в частині формування змісту і навчально-методичного забезпечення дисциплін кафедр; проведено 8 лекційних та практичних занять за участю 11 фахівців та науковців; захист звітів переддипломної практики за участю практичних фахівців;
    • сприяння подальшому розвитку можливостей вибору здобувачами вищої освіти індивідуальних траєкторій навчання: за всіма освітньо-професійними програмами процес обрання освітньої траєкторії здійснювався за рахунок 25% вибіркових дисциплін, що знаходяться в вибіркових блоках та/або каталогах вибіркових дисциплін; протягом навчального року здобувачами вищої освіти отримано додаткові компетентності з основних дисциплін освітнього процесу шляхом участі в курсах, семінарах, тренінгах, стажуваннях;
    • використання в освітньому процесі дистанційної форми навчання: протягом навчального року 12 дистанційних курсів отримали сертифікати, 1 дистанційний курс передано до Центру електронного навчання для сертифікації на початку навчального року; протягом року 39 викладачів інституту підвищили кваліфікацію за технологіями дистанційного навчання з отриманням відповідних сертифікатів;
    • удосконалення наявного та розробки нового навчально-методичного забезпечення дисциплін діючих навчальних планів, відповідно до оновлених ОПП та його подальшого формування на платформі  MOODLE: протягом навчального року всі дистанційні курси, задіяні в освітньому процесі, оновлені у відповідності до діючих ОПП; на платформі дистанційного навчання інституту підготовлено/оновлено кафедрами 42 дистанційні курси, що відкриті для доступу студентів; для викладання міжфакультетських дисциплін та дисциплін університету третього освітньо-наукового рівня (доктор філософії)  розміщено 31 курс;
    • проведення комплексних заходів щодо запобігання академічної недоброчесності: твори, створені здобувачами вищої освіти: кваліфікаційні бакалаврські та магістерські роботи, курсові роботи обов’язково проходять процедуру антиплагіату; науково-методичні праці, авторами яких є науково-педагогічні працівники Інституту: підручники, навчальні посібники, методичні вказівки, монографії, а також дистанційні курси підлягають обов’язковій перевірці на плагіат тощо; твори, такі як рукописи статей, тези доповідей, які надходять до редакцій наукових журналів Інституту заходів наукового і науково-методичного спрямування також проходять перевірку на плагіат, в освітньо-професійні програми першого (бакалаврського) рівня додано загальну компетентність щодо дотримання принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
    1. Протягом навчального року забезпечувалась науково-дослідна діяльність інституту:
    • завершено роботу за ініціативною науково-дослідною темою «Стратегія розвитку банківського бізнесу» (реєстраційний номер: 0122U000518, від 23.01.2022 р.) та підготовлено заключний звіт за темою;
    • розпочато роботу над ініціативною науково-дослідною темою «Управління ризиками банку в умовах цифрової економіки» (реєстраційний номер:0124U004391 від 14.10.2024 р.).;
    • продовжено видання збірника наукових праць «Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку». Опубліковано 4 номери збірника;
    • проведено 1 всеукраїнська та 3 міжнародні науково-практичні конференції:
    • «ІТ-простір сьогодення: тенденції, інновації та перспективи розвитку», у роботі якої взяли участь більш ніж 100 студентів, аспірантів, науковців, практичних працівників. Опубліковано 82 тези доповідей. За підсумками конференції підготовлено електронний збірник наукових статей;
    • «Сучасне управління організаціями: концепції, цифрові трансформації, моделі інноваційного розвитку», у роботі якої взяли участь близько 250 зарубіжних та вітчизняних вчених, практичних працівників, аспірантів, студентів. Опубліковано 180 тез доповідей. За підсумками конференції підготовлено електронний збірник наукових статей;
    • «Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку бізнесу, фінансово-кредитних та облікових систем», у роботі якої взяли участь більш 300 науковців з фінансових установ і ЗВО України та інших країн. Опубліковано 216 тез доповідей. За підсумками конференції підготовлено електронний збірник наукових статей;
    • молодих учених та студентів «Наукові дослідження молоді з проблем європейської інтеграції», у роботі якої взяли участь близько 200 студентів, аспірантів, науковців. Опубліковано 142 тези доповідей. За підсумками конференції підготовлено електронний збірник наукових статей;
    • опубліковано 3 зарубіжні монографії та надано до публікації 1 колективну монографію, 73 наукові статті, з них 19 – у закордонних виданнях, 7 – у виданнях, які входять до наукометричних бази «Scopus», 2 – «Web of Science»;
    • науковцями Інституту отримано 2 авторських свідоцтва;
    • науково-педагогічні працівники Інституту взяли участь у 36 вітчизняних, 16 закордонних наукових конференціях з 270 доповідями;
    • 5 здобувачів магістерського рівня вищої освіти прийняли участь у виконанні наукової теми «Стратегія розвитку банківського бізнесу» кафедри менеджменту, бізнесу та професійних комунікацій;
    • студентами інституту під керівництвом науково-педагогічних працівників було підготовлено 41 наукову роботу, 18 статей, 199 тез доповідей;
    • забезпечено участь у 2 міжнародних, 3 всеукраїнських наукових змаганнях, в університетських, інститутських наукових конкурсах.
    1. Забезпечено подальший розвиток міжнародного співробітництва інституту у напрямку інтеграції у світове співтовариство університетів, двостороннього та багатостороннього міжнародного партнерства, підвищення міжнародної репутації ХНУ імені В.Н. Каразіна та його привабливості для іноземних студентів шляхом:
    • співпраці з метою розвитку академічної і культурної взаємодії у навчанні, викладанні і науково-дослідній діяльності з університетами-партнерами та заключення нових договорів про співробітництво зі спорідненими кафедрами зарубіжних вищих закладів освіти:
    • продовжено участь викладачів інституту у проєкті «Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market», що підтримується Програмою Європейського Союзу Erasmus+;
    • в рамках академічної мобільності НПП участь 2 викладачів Інституту у заходах за напрямком  Erasmus+ KA 17, 2 викладача за напрямком Erasmus+ KA2, 1 викладач за Програми ЄС Еразмус+;
    • підписано договір про програму подвійного диплому із Балтійською Міжнародною Академією, Латвія (Baltic International Academy) за ОП “Фінансові технології та банківський менеджмент”;
    • стажування 32 науково-педагогічних працівників інституту, (в тому числі дистанційно) та  отримання  67 сертифікатів від міжнародних організацій;
    • реалізації академічної студентської мобільності:
    • 5 студентів спеціальностей Інституту за підтримки DAAD отримали стипендію на вивчення онлайн-курсів від Університету прикладних наук Південної Вестфалії (Німеччина);
    • 10 студентів спеціальностей Інституту отримали стипендію та прийняли участь у проведенні літньої школи(Hochschule Niederrhein University of Applied Sciences, Німеччина);
    • 3 студентів взяли участь в літній школі за програмою Erasmus + KA 171 в CITY College – Європейський кампус Університету Йорка,( Греція);
    • 2 студента протягом навчального року навчались в рамках програми Erasmus KA171;
    • 2 студента взяли участь в програмі Ukraine Digital за фінансової підтримки DAAD у Баден-Вюртемберзькому кооперативному державному університеті Штутгарт,( Німеччина);
    • 2 студента отримали індивідуальне запрошення на навчання протягом 2024/2025 н.р. у Віденський університет економіки та бізнесу (Австрія);
    • 11 студентів різних спеціальностей взяли участь у міжнародному проєкті EURIDICE.
    1. У рамках проекту підвищення рівня фінансової грамотності учнівської молоді та студентства на базі інституту організовано проведення Третього Відкритого Всеукраїнського турніру з фінансової грамотності «FinCup-2025»: у змаганнях взяли участь 45 команд закладів вищої освіти, 54 команди закладів фахової передвищої освіти, 83 команди закладів загальної середньої освіти.
    2. Згідно наказу МОН України інститут став базою проведення Всеукраїнської учнівської Інтернет-олімпіади з економіки: олімпіаду  проведено в Інтернет форматі та з використанням  дистанційної платформи Moodle. Зареєструвалося 472 учасники з 16-х регіонів України.